Iako se u 21. veku couture moda često sagledava kroz prizmu demokratizacije, to je i dalje segment strogo rezervisan za malobrojnu povlašćenu elitu... Ipak, jedna dizajnerka se izdvojila i svojim radom dobro prodrmala taj modni status quo. Christelle Kocher sa svojim brendom Koché, koji je osnovala 2014. godine, uspešno kombinuje uličnu modu i reference na savremenu umetnost uz komplikovane tehnike ručne izrade koje se obično vezuju za couture kreacije. 

„Ručni rad me inspiriše. To je moja startna pozicija pri izradi svake kolekcije. Fantastična je činjenica što Francuska ima tako dugu istoriju i poštovanje prema tehnikama”, objašnjava Kocher, „ja zapravo želim da u svoj rad integrišem istoriju i te pomalo zaboravljene tehnike, ali u novoj modernoj verziji.”

Ne samo da je Kocherova udahnula novi život tradicionalnoj izradi, već je i rezultate svog rada učinila svima dostupnim. Svoju prvu reviju u Parizu održala je u tržnom centru Forum des Halles koji je popularan među tinejdžerima. Među manekenima našlo se i nekoliko prijatelja dizajnerke, a svi oni su nosili neobične kombinacije poput košulje od šifona sa karnerima, šortsa za košarku, čipkane letnje haljine sa bretelama uz koje je uklopila širok izbeljeni džins... Topovi i haljine nalik onima za tenis bile su bogato ukrašene ručno našivenim karnerima od tila, šifona, čipke, plastike, perja, perlica i kristala... Kako bi videli ove neobične kreacije, svi modni urednici morali su da stoje tokom defilea. „Prvi red“ je prevaziđen! Čak su i slučajni prolaznici mogli da gledaju reviju, rame uz rame sa modnom elitom. 

„Poslednje što sam želela jeste da stvorim momenat elitizma”, kaže, „tokom prikazivanja revije bilo je izvesnog elektriciteta u vazduhu i ljudi su bili zaista srećni.” 

foto: koche_official / Instagram

Odrastajući u gradiću na istoku Francuske, Christelle je već kao sedmogodišnjakinja počela da gleda modne revije na televiziji, a do desete je već znala kako želi da postane kreator. Njeni uzori su modne vizionarke: Miuccia Prada, Rei Kawakubo, Madame Grès, Madeleine Vionnet...

„Ne bih sebe opisala kao feminističku dizajnerku, ali ima u tome istine. Bliža sam estetici i shvatanjima ženskih dizajnerki i umetnica jer one imaju drugačiji odnos prema modi”, primećuje, „kada ste žena koja dizajnira za druge žene, to je nešto posebno.” 

Iako je pred očima javnosti tek tri sezone, Christelle je diplomac prestižne škole Central Saint Martins, a poseduje impresivan CV. Karijeru je otpočela radeći na Emporio Armani kolekciji, a zatim je usledio rad sa brendovima kao što su: Martine Sitbon, Chloé, Sonia Rykiel, Dries Van Noten i Bottega Veneta. Prekretnicu u njenom umetničkom izrazu predstavlja 2010. godina kada je postavljena za umetničkog direktora Maison Lemarié, jednog od 12 specijalizovanih ateljea u vlasništvu modne kuće Chanel. Njen zadatak bio je modernizacija izrade materijala od cveća i perja (plumasserie).

Sledeći korak došao je prirodno i to je bio lansiranje sopstvene marke, koju je samostalno finansirala. 

„Kada sam započela karijeru, odmah sam znala kako jednog dana želim da posedujem sopstveni brend”, pojašnjava, „imam iskustva, tačno znam šta želim, a šta ne. Imam viziju i na kraju, što je veoma bitno, finansijski sam nezavisna i mogu da se bavim čime hoću. Osećam da je došlo moje vreme!“

Kocher ove godine lansira i debitantsku liniju nakita u saradnji sa kompanijom Grossens, još jednom iz Chanel portfolija. Takođe za 2017. godinu priprema i mušku kolekciju. Ova dizajnerka očigledno ima velike planove. 

„Gde vidim sebe za deset godina? Nadam se da će tada ime Koché biti značajno, prepoznatljivo i cenjeno u okvirima globalne mode.“

Tekst: Jelena Karakaš

Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>http: //www.viber.com/ellesrbija