Poznata situacija: nalazite se u radnji, probate fantastične cipele ili neki neodoljiv komad garderobe, odlučujete da kupite, odlazite na kasu a tamo... Raširenih očiju posmatrate čudesni čin pakovanja prvo u šuškavi papir, zatim u njeno veličanstvo kesu (čije ručke ponegde još vežu i mašnom). Neodoljivo! Mislim da svi možemo da priznamo kako nam srce treperi dok gledamo taj postupak i napuštamo radnju sa osmehom na licu i čudesnom kesom u ruci. Čestitam, kupljeno je i samopouzdanje pride.

Dakle, kako je obična reklamna kesa postala statusni simbol ili recept za sreću? Veoma lako. Bilo je dovoljno da poznate modne kuće stave svoj logo ili prepoznatljivu šaru na svoje kese ili kutije za pakovanje i da se udobno smeste i posmatraju armiju svojih obožavalaca kako im prave besplatnu reklamu. Jer, u nekom suludom momentu, postalo je prestižnije nositi tu prepoznatljivu kesu nego možda samu tašnu ili neki komad obožavanog brenda. I mada modne kuće nisu želele da stvar ode u pravcu snobovskog trenda, njihove kese jesu postale neka vrsta it-tašni. Sa druge strane, verovatno niste svesni da ste žrtva gore pomenute namere modnih kuća: za umetnost pakovanja konsultuju se najbolji dizajneri i marketinški stručnjaci. A njihov zadatak je, između ostalog da odluče hoće li se zraci sunca prelamati na kesi, kakva će biti na dodir, kako će se otvarati, hoće li mašna biti satenska i tome slično. Tiffany blue ili Hermès narandžasta? Burberry karirana? Garantujem da smo upravo svi imali iste asocijacije. Sve ovo potvrđuje samo pravu istinu, a to je da je brendirana kesa u očima potrošača češće dragocenija od njenog sadržaja.

Na sajtu Net-a-Porter možete izabrati opciju da vam vaša porudžbina stigne upakovana kao da želite da je nekome poklonite. Na taj način stvara se iluzija da se brendovi visoke mode brinu o vama. Ne dobijate samo lepu stvar, već i lep život. Pri tom, u isto vreme malo ćete raditi i kao besplatna reklama. Hoćete li na kraju slediti primer onih koji traže da se njihove stvari upakuju u obične, nebrendirane kese, ili ćete ponosno mahati svojom Chanel kesom dok lovite „oduševljene“ poglede prolaznika, izbor je na vama.

Tekst: Jasmina Avramov