Naslovna | Magazin | Trend dodatak: Modna budućnost

Trend dodatak: Modna budućnost

Foto: Promo Foto: Promo

Svaka sezona sa sobom donosi određene zakonitosti: boju, kroj, formu, uzorke...

Osnovne niti inspiracije uporno se ponavljaju kod većine dizajnera od Njujorka do Pariza. Uviđanje trendova posle stotinu revija u četiri modna centra deluje jednostavno. Ali kako svi oni dolaze na isti trag?

Svaka sezona sa sobom donosi određene zakonitosti: boju, kroj, formu, uzorke... Osnovne niti inspiracije uporno se ponavljaju kod većine dizajnera od Njujorka do Pariza. Uviđanje trendova posle stotinu revija u četiri modna centra deluje jednostavno. Ali kako svi oni dolaze na isti trag?

Pre osmišljavanja modela, mood boardova, biranja materijala i uopšte određivanja opšte atmosfere kolekcije, na potezu su oni koji predviđaju trendove (trend forecasters). Ovo neobično zanimanje postalo je popularno pre tridesetak godina, a kao začetak profesije uzima se 1982. godina, kada je John Naisbitt izdao knjigu Megatrends.

Postoji nekoliko ekskluzivnih konsultantskih agencija koje se danas bave predviđanjem trendova, a jedna od najboljih, ako ne i najbolja jeste ona koju je osnovala apsolutna kraljica trendova Li Edelkoort. Ova Holanđanka, pionirka profesije, već dve decenije spremno hvata trendove u njihovom samom začetku, lako otkrivajući ono što obični smrtnici ne mogu da uvide, a svoja zapažanja zatim skupo prodaje velikim kompanijama kao što su Coca-Cola, Estée Lauder, L’Oréal, Shiseido, Nissan, Donna Karan, Gucci, Gap. Njena agencija nalazi se na platnom spisku i nekoliko vlada.

Nastavak teksta pročitajte u septembarskom broju magazina ELLE.

 

 

Prijavite se ne feed komentara Komentara (0 poslato)

ukupno: | prikazano:

Pošaljite komentar

  • Bold
  • Italic
  • Underline
  • Quote

Unesite kod sa slike:

Captcha

Street style

Street style: Slojevito, volimo te slojevito!

Zimi nikako ne važi parola manje je više!...

Elle TV