Naslovna | Lifestyle | Zdravlje | Zašto je važno da u svoju ishranu uvedete ovaj mineral

Zašto je važno da u svoju ishranu uvedete ovaj mineral

Foto: Instagram / heather_stella

Zovu ga anti-stres mineral, jer je posebno dobar za ljude koji pate od nesanice, a pomaže kod glavobolja, malaksalosti i migrena....

Magnezijum je mineral o kome se poslednjih godina sve češće priča za šta postoje dobri razlozi. Pre svega, on je jedan od najvažnijih minerala u ljudskom telu, a drugi razlog je taj što poslednjih desetak godina sva istraživanja beleže nedostatak magnezijuma kod sve većeg broja savremenih ljudi.

Ovaj mineral ima važnu ulogu u funkcionisanju svake ćelije u našem telu jer od njega direktno zavisi više od 350 vitalnih ćelijskih reakcija. Potrebna količina magnezijuma je oko 100 miligrama dnevno, a razlog zbog kog većina ljudi pati od nedostatka leži u činjenici da zbog sve agresivnijeg hemijskog tretiranja zemljišta, hrana i voda koju unosimo ne poseduju dovoljne količine ovog blagotvornog minerala. A kao posledica nedostatka javlja se niz fizičkih i psihičkih problema.

Magnezijum se smatra anti stres mineralom jer je odličan dodatak u borbi protiv anksioznosti, hroničan umor često je posledica njegovog nedostatka. Ukoliko vam se dešava da patite od nesanice ili da dugo nakog što legnete u krevet ne možete da zaspite, proverite da li vašem organizmu nedostaje magnezijum. Jer, upravo ovaj mineral garantuje miran san, a pomaže i kod glavobolja, malaksalosti i migrena.

Naš organizam troši zalihe magnezijuma u svim stresnim situacijama u kojima se nađemo tokom dana, pri nekim bolestima, prilikom konzumiranja određenih lekova, a i prilikom fizičkih aktivnosti te se zato preporučuje svim sportistima jer pomaže mišićima u oporavku posle napornog treninga i sprečava grčenje mišića.

Pomaže i u regulisanju srčanog ritma i snižavanju nivoa holesterola u krvi. Takođe, ublažava srčane tegobe, stabilizuje krvni pritisak, učestvuje u regulaciji nivoa šećera u krvi, poboljšava fizičku kondiciju i reguliše rad creva.

U hranu koja je bogata magnezijumom spadaju bademi, indijskih orasi, kikiriki, kuvani spanać i soja, žitarice, sve vrste mahunarki i zelenog povrća, kao i banana, čokoladno mleko i krompir. Na našem tržištu danas postoje i vode obogaćene ovim mineralom, a ukoliko odlučite da ga unosite putem suplemenata izbor u apotekama je zaista veliki.

Ipak, pre nego što odlučite da unosite magnezijum putem suplemenata obavezno se posavetujte sa lekarom ili farmaceutom jer prevelik unos ovog minerala može imati laksativno dejstvo ili može izazvati mučnine i vrtoglavice. Dobra vest je da je predoziranje magnezijumom u današnje vreme prava retkost.

Izvor: Injournal.rs

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>> https://www.instagram.com/elleserbia/


KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...

NAJČITANJE