Iako je prestonica Letonije, Riga broji svega 700.000 stanovnika i uopšte se ne čini kao ostale metropole, pa smo u narednih nekoliko sati obišli centar, Okupacioni muzej gde je ulaz besplatan, popili kafu, odmorili i napravili plan i program za ta dva dana. Po karti je bilo jasno da se sve to može brzo obići i to bez prevoza.

Ljubav je rođena već u sledećoj ulici. Sve je malo i lepo upakovano.

Onako ošamućeni tom bajkom od grada, nismo više ni sigurni gde smo. Ima malo Amsterdama, malo Brisela.

U daljini se vidi most  koji podseća na ovaj naš preko Ade u Beogradu. Tamo preko puta, zgradurine kao na Menhetnu, a onda s druge strane komunistički spomenik para oblake sa još jednom Staljinovom tortom – Letonskom akademijom nauka.

A malo nismo ni svesni da smo ovde, pa s vremena na vreme postavimo to pitanje: ,,Ljudi, jel’ vi znate gde smo mi došli?!“ S obzirom na to da je Riga veoma poznata po art nouveau arhitekturi, veoma je bitno gledati gore, ka vrhovima zgrada.

Najpoznatija sa najviše kuća ovog pravca je Albertova ulica. A najbitnija zdanja nalaze se na jednom mestu: Crkva Sv. Petra, Riška katedrala, Kuća Crnoglavih, Kuća sa mačkom, Mali i Veliki esnafski dom, zgrade Tri brata – najstarije zgrade u Rigi iz 15. i 17. veka, Riški zamak…

Sve to, i još mnogo toga usput, videli smo u tih nekoliko sati, zaboravivši na naše nekupanje u poslednjih 48 sati. Očarani!

Nakon samo par sati sna i ludog provoda i dalje smo puni elana. Tako Riga utiče na ljude.

Već u 9h krećemo iz hostela i nalazimo se sa našim prijateljem iz Moskve, tj. Kragujevca. Obilazimo sve što smo i prethodnog dana, ali sada polako, na tenane.

U ulici Maza Pils ponovo posećujemo ,,garlic“ restoran, Ķiploku Krogs, gde služe najbolje čorbe od luka. Restoran je u mirnoj ulici, odmah pored zgrada Tri brata. Menu je raznovrsan, jela su uglavnom na bazi belog luka, ali ima svega i za one koji nisu ljubitelji. Cene su i više nego pristojne.

Sve obilazimo pešaka. Preko preslatkog trga Līvu i Barutne kule, dolazimo do spomenika Slobode, na čijem vrhu stoji devojka koja podignutim rukama drži tri zlatne zvezde, a spomenik čuvaju vojnici.

Na sledećoj stranici pročitajte nastavak putopisa:

PageBreak

Zatim jedan, drugi, treći park, prelazimo mostiće iznad kanala i polako stižemo do autobuske i železničke stanice, gde se rastajemo od našeg Srbina iz Moskve i nastavljamo dalje ka pijaci, Ruskom kvartu i penjemo se na 108. metar Letonske Akademije nauka odakle uživamo u panorami.

Prošlo je jedva pola dana, a toliko smo toga videli.

Kasnije prelazimo most preko reke Daugave koja se uliva u Baltičko more. Pred nama su moderne, visoke zgrade, idemo kroz prostrane poljane i šumovite predele i stižemo do oooogromnog sovjetskog spomenika Pobede.

Onda pored Narodne biblioteke i sa suprotne strane odakle smo krenuli, stižemo nazad do trga gde nas opet dočekuju kaldrma i ulični svirači.

Riga nas je oborila s nogu svojom lepotom i raznolikošću.

Grad ima sve: kad vam dosadi šmek zapada, tu je hladan i siv istok da malo preseče. Malo se divimo ušuškanim kućicama iz 15. veka, a onda malo uzdrhtimo pred ostacima SSSR-a.

Naš put je bio organizovan preko agencije, ali ko planira u Rigu avionom, trebalo bi ranije kupiti karte, jer nisu jeftine. Zato smeštaj može biti veoma povoljan, sve zavisi ko šta traži, ali evo sad gledam preko Booking-a i tri noćenja u hostelu, koštaju manje od tri hiljade dinara.

Za dva dana svašta smo videli, doživeli, iskusili i noćni provod i 90% grada prepešačili.

Ko ostaje duže, utoliko bolje, ali mislim da je tri dana, sasvim u redu, da bude onako, bez žurbe. Riga je za nijansu skuplja od Beograda.

Zime su veoma hladne, pa je najbolje leti pobeći iz ove naše vreline u idelnih dvadesetak stepeni. U svim baltičkim zemljama, dani su veoma dugi. U vreme kada smo mi išli (kraj jula – početak avgusta), mrak pada posle 23h, a sviće između 3-4h, pa smo zato veoma malo spavali, u strahu da ćemo nešto propustiti.

Autorka teksta je Maja Nikolić, kompletan tekst možete pročitati na blogu: Majusnikolicmajus.

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/