Novinari puotpisci, travel blogeri i profesionalni vodiči, za mnoge imaju posao iz snova.

No, to ne znači da su posetili sve zemlje koje sanjaju da vide.

Sigurno smo da isto važi i za vas, bez obzira da li sanjate o šopingu na sukovima u Maroku ili se probijate kroz gužvu seulskih ulica - svi imamo svoju putničku fantaziju.

To važi i za one koje sebi (za razliku od većine nas, običnih smrtnika) mogu priuštiti i po nekoliko godišnjih odmora na udaljenim, nepristupačnim ili vrlo skupim desstinacijama, koje se svrstavaju pod one luksuzne.

Oni su proputovali pola sveta i više, ali do ovih lokacija još nisu došli, neka vas one inspirišu za vaše sledeće putovanje, jer ako su se našle na njihovom spisku, sigurno postoji nekolicina opravdanih razloga za to.

Andrew McCarthy

Povremeni pisac i urednik The Best American Travel Writing 2015 (da ne pominjemo to što je glumio u filmskim klasicima Pretty in Pink i Mannequin)

"Voleo bih da plivam s kitovima i vidim Polarnu svetlost, a uz to sam uvek želeo da prepešačim trasu Paine u Patagoniji. Voleo bih i da pređem Saharu. Jednom sam boravio tamo par dana i uopšte nije bilo onako kako sam očekivao - a efekat tog mesta na mene mi se svideo. Hoću da odem na Burmu pre nego što McDonalds tamo stigne. Usput bi trebalo da požurim i na Kubu. A kao što je Audrey Hepburn jednom rekla, Pariz je uvek lep."

Franceska Bonato

Modna dizajnerka i vlasnica Coqui Coqui hotela i spa u Meksiku

"Moj san je da posetim oazu Siwa u Egiptu. Boravila bih u Adrere Mellal hotelu i išla na pijacu u potrazi za blagom i inspirativnim tkaninama. Volela bih i da izađem u pustinju i gledam zvezde i prespavam u obližnjem kampu Beduina. Uživala bih u lokalnoj vegetarijanskoj hrani bogatoj začinima i ukusom, kao što je bessara i baladi hleb. Već sam bila u Egiptu, ali nisam stigla do oaze Siwa. Sviđa mi se to što je u sred ničega a sam koncept oaze - simbola života u velikom prostranstvu ništavila - me zaista intrigira. I uvek sam bila fascinirana Berberima. Njihova kultura je predivna."

Samantha Brown

Voditeljka emisije "50/50" na Travel Channel-u

"Moje putovanje iz snova je odlazak u Finsku i prizor Polarne svetlosti - to mi je na umu već godinama. Posle Finske Laponije, provela bih nekoliko dana u divnom gradu Helsinkiju. Sigurno bih lutala po 25 blokova Design Districta, uživajući u radnjama kakvih nema ni u jednom tržnom centru. Za kraj večeri (koja u nekim delovima godine počinje u 2 poslepodne) otišla bih u Restaurant Spis, udobni restoran sa 18 mesta koji služi najsvežije lokalne specijalitete. Fino bih se napunila Finskom."

James i Tamara Lohan

Osnivači butik hotelskog vebsajta Mr & Mrs Smith

"Na umu su nam tri putovanja a prvo je Japan. Čekamo da nam deca odrastu dovoljno da bi mogli da uživaju u ludilu Tokija - to bi ih oduševilo. Voleli bismo da posetimo i japanske planine. Čuli smo da je skijanje tamo, što bi rekli mladi, epsko! Sledeća na redu je Kosta Rika. Svake godine idemo na neku avanturu a Kosta Rika je trenutno visoko na listi prioriteta. Svaki hotel do koga možete stići splavarenjem niz uzburkanu vodu, kao recimo Paucare Lodge u Limonu, zaslužuje da bude na listi. Zatim, put u Argentinu bi bio put prisećanja. Ja (Tamara) sam dve godine živela u Južnoj Americi i nigde se nisam osećala više latino nego u Buenos Airesu. Volela bih da ponovo odem tamo i igram tango na ulicama, vidim koliko se sve promenilo i odjašem u beskrajna polja."

Chef Enrique Olvera

Kulinarski genije iz hotel-restorana Manta u Kejpu, Thompson Hotela u Cabo San Lukasu i Moxi u Hotelu Matilda u San Miguelu de Allende u Meksiku.

"Umirem od želje da odem u Istanbul, Nju Delhi i Bangkok. Vidim vezu između našeg meksičkog kulinarskog profila i ukusa koje nude ove destinacije. Osetio bih ukus i uličnih prodavaca hrane i modernih restorana koji nude nepretenciozne obroke sa puno različitih ukusa."

foto: Profimedia

Na sledećeoj stranici pogledajte preostalih pet destinacija:

PageBreak

Isadora McKeon

Direktorka Marketing i komunikacija za Bunkhouse, grupu hotela koja uključuje i boutique odmarališta Hotel Saint Cecilia i Hotel San Jose u Ostinu.

"Volela bih da odem na dug i lagan put kroz Severnu Afriku, od Marakeša do Aleksandrije. Hoću da vidim Plavi Grad Čefčauen i posetim Majstore Muzike iz Jajouke, koji izvode 1200 godina stare Sufi trans numere - William S. Borroughs, Timothy Leary i Brian Jones iz Rolling Stonesa su samo neki od mnogih koji su došli da čuju njihovu muziku 1960-ih. Postoje i rimske ruševine kod Douge u Tunisu, i muzej Dar Esid pun ukrasnih islamskih dela. Veliki deo vremena bih odvojila na istraživanje hamama, a sigurno bih ostala dan ili dva u La Sultana i Marakešu, jer deluje divno. Maštala sam i o ronjenju kroz ruševine Herakliona, potopljenog grada blizu obale Aleksandrije. Slike koje sam videla su neverovatne, kao iz filma o Džejmsu Bondu."

Jeff Klein

Vlasnik Sunset Tower Hotela u Zapadnom Holivudu

"Više od svega želim da odem u Južnu Afriku. Svi koji su tamo bili govore kako je to iskustvo koje menja čoveka, a prizori i životinje su predivni. Voleo bih da odem na Safari i posetim vinograde. Delaire Graff Estate, iz kojeg se pruža pogled na dolinu Stellenbosch, i njegovih 50 hektara vinograda izgledaju neverovatno."

Clare Vivier

Dizajnerka torbi i futrola za pasoše za svoj brend Clare V

"Volela bih da odem na Bora Boru i boravim u jednoj od onih koliba na vodi, sa staklenim podom. Jela bih odličnu hranu, nešto egzotično i začinjeno, pečeno u palminom listu sa pirinčem. Igrala bih tenis svakog jutra, pešačila svako poslepodne, i ne bih radila ništa drugo sem čitanja na plažama belog peska i plivanja u predivno okeanu. To mi je na listi jer zvuči tako opuštajuće."

Jasmine Robinson

Specijalista za putovanja na boutique hotel websajtu Mr & Mrs Smith

"Postoje dva putovanja na koja bih otišla s porodicom i jedno na koje bih išla sa mužem. Prvo bih porodicu odvela u Butan. Tamo su izmislili skraćenicu UNS, što znači "ukupna nacionalna sreća". Zar ne biste voleli da odete na takvo mesto? To je veliko putovanje - treba vam makar 10 dana da bi ga odradili kako treba. Odsela bih u Amankora hotelu. Drugo porodično putovanje bi bilo na Novi Zeland. Tamo sve izgleda kao u kultnom Lord of the Rings, neverovatno. Mi smo avanturistička porodica - ne skačemo s mostova, ali volimo da pešačimo. Odseli bismo u Orlovom Gnezdu u Bay of Islands. I na kraju, s mužem bih otišla u Patagoniju. Čamcem bismo obilazili pećine i išli na jahanje."

Jeff Potter

Direktor Surf Air, aviokompanije samo za članove.

"Na vrhu moje liste je Maču Piču. Što se tiče aktivnosti, volim da kuvam i uživam u novim i raznolikim kuhinjama, pa bi mi čas peruanskog kuvanja sigurno bio na listi. Volim istoriju i civilizacija Inka me je oduvek fascinirala, a čuo sam da je Peru jedno od najslikovitijih mesta na svetu. Bio sam na Galapagosu, ali sem toga nisam putovao Južnom Amerikom. Imao sam sreće i posetio sam mnoga divna mesta, od Toskane do Balija, ali tamo još nisam bio."

Priredila: Maja Bunčić

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/