Evropska kinematografija i dalje smatra se omiljenom kod onih fanova sedme umetnosti koji teže umetničkim, nesvakidašnjim filmovima veličanstvene scenografije, maestralne glume i uverljivih i originalnih priča.

Među tom kinematografija Starog kontinenta definitivno su engleska, španska, italijanska, francuska i skandinavska, sa sve jačom rumunskom ponudom koja je jedno vreme uzimala sve moguće nagrade na najvećim filmskim festivalima.

Ukoliko ste i vi među tim fanovima i tragate za najboljim evropskim ostvarenjima koje ste propustili, sledećih pet filmova zagarantovano će vam upotpuniti zimske večeri. 

Ich und Kaminski / KAMINSKI I JA ( Nemačka)

Maestralan!! Lucidan!! Briljantan! Surealan! Kao da su se na jednom mestu sudarile ideje i estetika jednog Dalija, Woody Allena, ali najviše Wesa Andersona jer ovaj film vizuelno, po radnji i likovima najviše podseća na sjajna umetnička, neobična dela Andersona poput fenomenalnog The Gran Budapest Hotel-a.

Priča prati uobraženog, i neuspešnog kritičara kulture Sebastiana Zolnera, kog fantastično glumi Daniel Bruhl, koji planira da napiše biografiju o ostarelom umetniku, koji je nekada davno uzburkao pop art scenu kao slepi slikar.

Sebastian odlazi u nedođiju u koju se zavukao starac, Kaminski ne bi li napisao delo koje će ga proslaviti. Uz obećanje da će ga odvesti kod njegove nekadašnje ljubavi iz mladosti, pisac odvodi starca na putovanje koje će zbližiti ova dva naizgled tako različita, a ustvari tako slična muškarca!

Xenia / KSENIJA (Grčka)

Ukoliko odavno niste gledali neki pozitivan, vedar i zabavan film, toplo vam preporučujemo da pogledajte ovaj grčki. Neće vas oduvati s nogu jer nije remek-delo sedme umetnosti ali je jedan od onih retkih filmova koji je realan, pozitivan, dirljiv i komičan. Zbog sinopsisa možete da pomislite kako je u pitanju road movie, ali Ksenija je više statičan film, iako dva glavna junaka, braća Deni i Odisej putuju tokom celog filma iz Atine u Solun ne bi li pronašli svog oca koji je njih i njihovu majku napustio kada su bili relativno mali.

Xenia je prevashodno priča o odnosu dva brata koji su odrastali odvojeni jedni od drugih. Starijeg Odiseja kog vidimo na početku filma kao prodavca u jednom atinskom fast food-u je majka kada je imao samo 14 godina poslala kod ujaka. Iako je mogao da se vrati kod majke i brata koji su ostali na Kritu, Odisej to nije uradio ostavljajući svog mlađeg brata Denija da se stara o majci alkoholičarki. Iznenadna smrt majke opet spaja braću koja samo na prvi pogled nemaju ništa zajedničko. Na inicijativu Denija, Odisej kreće sa bratom u Solun da nađe oca ali i da se prijavi na takmičenje Grčka ima talenat. Ceo film obeležila je i muzika velike Patty Pravo, inače omiljene pevačice njihove majke koju su slušali od ranog detinstva.Dirljiv, topao, zanimljiv, prijatan, pozitivan...

Xenija je savršen film za jedan opušten lazy vikend. + glumac koji glumi Odiseja je super hooot! :)

Mientras duermas / DOK SPAVAŠ (Španija)

Većina španskih trilera može slobodno da se okarakteriše kao "bolesna"a ovaj u startu ima jednu "bolesnu", morbidnu naviku glavnog junaka na kojoj se bazira kompletan film. Naime, glavni junak je Ceasar koga glumi možda i najbolji španski glumac današnjice, maestralni Luis Tosar.

Cesar je domar jedne stambene zgrade u Madridu, osoba kojoj većina stanara daje s punim poverenjem svoje ključeve da im zaviruje u dom. Međutim, dok većina stanara spava Ceasar ima jednu redovnu naviku: da se zavuče pod krevet zgodne stanarke Clare (Marta Etura), omami je opijumom i provede noć u njenom krevetu. Bolesno, zar ne?

U ovom filmu su karte odmah bačene na sto i gledalac prati "negativca" od starta, ali niko ne zna šta je krajnji cilj bolesnika dok se polako plete mreža oko sirote Clare.

Perfetti sconoschiuti / SAVRŠENI STRANCI (Italija)

Jedan od najgledanijih evropskih filmova prošle godine dešava se tokom jedne noći kada se okuplja malo društvo u domu jednog od para. Među njima su tri para i jedan solo drug koji je trebao da dođe na večeru sa novom devojkom, ali se ipak pojavio sam usled vesti da mu se draga naprasno razbolela.

Kako veče odmiče, domaćici padne na pamet ideja da svi od gostiju pa i ona i njen muž na sto stave mobilne, uključe zvona i kad god nekome stigne poruka, ili poziv, svi čuju o čemu i sa kim dotični priča ili se dopisuje. Naravno, ono što je u početku bila nevina i naivna igrica pretvara se u raskrinkavanje i otkrivanje najdubljih tajni svih učesnika. Zabavan film koji je i sa sociološke strane vrlo zanimljiv jer pokazuje koliko poznajemo jedni druge i šta se desi kada se otvori "pandorina kutija".

En man som heter Ove  / ČOVEK PO IMENU UVE (Norveška)

Ovogodišnji norveški kandidat za Oskara u kategoriji za Najbolji strani film van engleskog govornog područja bazira se na istoimenoj knjizi blogera i novinara Fredrika Bakmana koji je koristeći sjajan lirski stil uspeo da napiše jednu od najdirljivijih priča savremenog doba. 

U centru priče je pedesetogodišnji Uve, tih, strog i vrlo asocijalan čovek koji nakon smrti voljene Sonje gubi volju za životom i poželi da prekrati sebi muke i okonča život. Međutim, svaki njegov pokušaj samoubistva prekinuće dosadne nove komšije, izgubljena mačka i još nekoliko živopisnih likova iz njegovog komšiluka. Dok budemo pratili Uvea u sadašnjem životu, kroz flešbekove pisac će nas vratiti u prošlost i trenutak kada je Uve ostao sam sa ocem, a posebno na trenutak kada je upoznao ekstrovertnu, veselu i simpatičnu Sonju. 

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/