Prisutnima su se obratili Goran Vesić, gradski menadžer, predsednik Odbora Beogradskog džez festivala; Ivona Jevtić, sekretar Sekretarijata za kulturu Grada Beograda; Nenad Dragović, v.d. direktora Doma omladine Beograda; Nj. E. Augušto Saraiva Pejšoto, Ambasador Portugala; Frank Bauman, direktor Gete Instituta; Dragan Ambrozić, programski menadžer BDŽF; kao i učesnici 33. BDŽF, muzičari Sanja Marković i Goran Simonoski.

Posle velikog uspeha prošlogodišnjeg izdanja Beogradskog džez festivala, koje je jednoglasno proglašeno za najbolje od obnove ove manifestacije 2005. godine – i to podjednako od strane publike, ali i domaće i međunarodne kritike – ove godine smo odlučili da ponudimo još hrabriji program, koji će predstaviti najsvežije umetničke tendencije u džez muzici današnjice.

Na ovo nas obavezuje stalna podrška naše, pre svega, mlade publike i njena želja da čuje najnovije velike autore, ali i potreba da se u vremenima koja su za kulturu teška, očuva i unapredi otvorenost naše sredine koja je uvek stremila najvišim dometima umetničke scene.

Ovogodišnje izdanje Beogradskog džez festivala zato treba da bude još jedan korak dalje u pravcu predstavljanja najvažnijih džez umetnika današnjice sa internacionalne scene. Ono što želimo da podelimo sa svojom sve mnogobrojnijom publikom, kao i sa međunarodnom kulturnom javnošću, jeste trenutak u istoriji džeza kad se rađa nova fuzija ovog pravca sa drugim muzičkim oblicima. Džez je danas, ponovo, najuzbudljivija i najkreativnija forma popularne muzike – i zato je vreme za vizije džeza i džez vizije.

Izbor umetnika se ove godine još više rukovodi ovim saznanjem, koje želimo da podelimo sa našom i svetskom javnošću.

Orijentisali smo se, pre svega, na one vizionare savremenog zvuka koji su redefinisali džez u 21. veku, uspostavljajući aktivan odnos prema roku, posebno alternativnom, kao i elektronskoj plesnoj muzici. Ovakav pristup u izboru umetnika, vodi nas neumitno ka muzičarima mlađe i srednje generacije koji su širom sveta učinili ovaj ključni pomak, i ponovo pretvorili džez u aktuelnu muziku koja sa stavom opisuje svet oko sebe i svedoči o njemu.

Beogradski džez festival će i ove godine trajati redovnih pet dana, sa tradicionalnim duplim koncertnim programom svake večeri, u salama Doma omladine Beograda i u Sava centru, tokom kojeg ćemo predstaviti preko 20 sastava iz celog sveta i naše zemlje.

Ključna imena ovogodišnjeg programa su veliki američki umetnici: izuzetni saksofonista i kompozitor Džošua Redman, kao stvaralac koji je mladoj generaciji utirao put tokom devedesetih i dvehiljaditih, Doni Mekaslin, koji je radio u sastavima Dejvida Bouvija (na njegovom testamentarnom, poslednjem albumu „Blackstar“), te supergrupa Young Philadelphians, u kojoj su glavne zvezde takve avangardne veličine kao što su Mark Ribo i Džamaladin Takuma. Njima se pridružuje i niz evropskih umetnika koje premijerno predstavljamo ovom prilikom, a koji se u potpunosti oslanjaju na novu eklektičnu estetiku: od vrhunskih ambijentalnih studija Matsa Ejlertsena i projekta „Rubicon“ iz Norveške, do neodoljivog poetskog pijaniste Jana Lundgrena iz Švedske; od ogromnih novih talenata Emila Parizijena iz Francuske i Đovanija Gvidija iz Italija, do dramatično savremenog tretiranja klavira Nitai Herškovica iz Izraela, nekadašnjeg saradnika Avišaija Koena, te do noćnih melanholija Volferta Brederodea iz Holandije; od naših velikih talenata Eyot iz Niša, do reionalne veličine kakav je Matija Dedić sa svojim izuzetnim internacionalnim triom, kojeg predstavljamo po prvi put u Beogradu.

Posebna iznenađenja za sve prave poznavaoce sakrivena su u noćnom programu tokom trajanja celog festivala: publika će imaćeti priliku da čuje posebno upečatljiv izbor mladih skandinavskih umetnika, koje ovom prilikom predstavljaju Jakob Broiz Danske i Marius Neset iz Norveške, susret najboljih savremenih fri džez umetnika u liku i delu Petera Evansa iz SAD i Rodriga Amada iz Portugala, natprirodno osetljivu kanadsku pijanistkinju Kris Dejvis, rokerski uzbudljiv turski sastav Ilhana Ersahina, kao i izazovan izbor novih tendencija u savremenom srpskom džezu – projekte Tapan, Space Tigers, te Sanju Marković i njen „Ascension“. Stilska širina koju svi pomenuti neguju u svojim pristupima, odgovara duhu vremena i boji ga neočekivanim novim sadržajima i umetničkim uvidima. Ovaj niz brilijantnih talenata sa obe strane Atlantika, govori rečito o tome koliko je džez muzika koja se i dalje dešava.

Beogradski džez festival svedoči o ovom uzbudljivom novom trenutku u razvoju džez muzike, o trenutku u kom je ona ponovo našla sebe u novom milenijumu. Džez je sve življi, bogatiji i uzbudljiviji u novim vremenima, publika ga sve više prati i uživa u njemu sa novom strašću širom sveta, pa i Beogradu!

Pojedinačne ulaznice, kao i kompleti ulaznica za ceo glavni program i dvodnevni program u Sava Centru su u prodaji na blagajnama Doma omladine i Sava centra, kao i preko EVENTIM mreže.

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/