Nacionalna emancipacija i potreba za modernizacijom društva Srbije 19. veka podstakli su različite procese u pravcu preobražaja kolektivne svesti, a samim tim i pomaka iz patrijarhalnih sistema vrednosti ka novim kvalitetima koji su pretpostavljali moderno vreme i društvo. 

Tako je postavka izložbe "Kad su ženskinje postale građanke" autora, muzejskog savetnika Gordane Stanišić, manifestacija uloge i značaja srpske žene, osvajanje prava i slobode kroz različite društvene strukture, od vremena kada su prva ženska deca dobila mogućnost da se obrazuju u mešovitim školama Kneževine Srbije, do slabljenja uspona i potencijala modernog liberalnog društva što se, sasvim logično, odrazilo i na status emancipacije žene - građanke. 

Postavka predstavlja kroz skice, samostalne crteže i grafiku, različite ženske identitete, od uglednih supruga vladajućih srpskih dinastija do modernih građanki, anonimnih, ali i onih koje su svoj trag ostavile na šire kulturnom i konkretno umetničkom planu. 

U ovim likovnim ostvarenjima se prepoznaju žene koji nisu kao do tada samo pasivni, ulepšani modeli na slikarskim platnima, već se pojavljuju kao bolničarke, žene sa fronta, skromne intelektualke sa jasnim ciljem pred sobom. 

Sve je više i visoko obrazovanih žena, umetnica sa međunarodnim priznanjima, njihova emancipacija prestaje da se ogleda samo kroz prihvatanje aktuelnih modnih trendova i finih manira iz Evrope. 

Na izložbi je predstavljeno 54 crteža i grafika srpskih umetnika koji su stvarali kroz različite stilske epohe od druge polovine 19. do sredine 20. veka - od Anastasa Jovanovića, Steve Todorovića, Paje Jovanovića i Uroša Predića, preko Bete i Riste Vukanović, Ljube Ivanovića, Nadežde Petrović, Koste Milićevića, do Zore Petrović, Dese Glišić i drugih. 

izvor: b92.net

Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>> http: //www.viber.com/ellesrbija