Ideal seksepila drastično se menjao tokom poslednjeg veka favorizujući povremeno “mršavice”, a povremeno žene bujnih oblina, ponekad blede poput porcelana, a ponekad preplanule “Amazonke”...

Seksepil je nekada mogao da vas košta i pravilnog disanja, budući da je početkom 20. veka kruti korset bio obavezan odevni predmet koji se tako usko stezao, da je za njegovo oblačenje obično bio potreban još jedan par ruku.

Korset je davao iluziju tela oblika peščanog sata, koji je tada bio izuzetno seksepilan, iako je i sama reč tada bila veliki tabu.

Najpopularniji bio je izgled “Gibson devojke”, odnosno onaj sa ilustracija Charlesa Gibsona.

Stvari su se menjale već od 1910. pa je šminka počela da dobija sve više na važnosti. Max Faktor otvorio je prvu prodavnicu, a njegove pudere koristile su neke od najvećih glumica. Eugene Rimel je izmislio maskaru, a Maybelline je počeo da prodaje sličan proizvod za obrve 1917.

Međutim, nošenje šminke i dalje su mnoge žene odbacivale kao suviše “slobodno” isticanje lepote. Već dvadesetih godina šminka je postala ne samo prihvatljiva, nego i poželjna, a cenio se porculanski ten.

Devojke više nisu težile obliku tela koji podseća na peščani sat, nego pomalo “dečačkoj” figuri, a većina je čak povezivala grudi, kako bi delovale vitkije.

Tridesetih su se nešto punije figure vratile u modu, ali ne u starom obliku, budući da su žene i dalje naginjale “muževnom” izgledu. Prateći trendove glumice Joan Crawford, dame su kupovale haljine i košulje sa našivenim naramenicama i nosile su jarko crvene karmine.

Trend naramenica nastavljen je i u četrdesetim, a volela ga je i Catherine Hepburn.

S krajem Drugog svetskog rata, moda se ponovo okrenula ženstvenosti. Nosili su se visoki pojasevi, a ideal figure bile su Pin-Up devojke.

Krajem četrdesetih Frederick Mellinger osmislio je i grudnjak sa sunđerastim korpama, a nedugo potom i čuveni “push up”. Grudi su odjednom dobile zaobljeniji prirodniji izgled, a žene su bez obzira na urođene “atribute” mogle da dodaju malo “začina” svom svakodnevnom izgledu.

Ta inovacija vratila je figuru peščanog sata na velika vrata, a proslavili su je Marilyn Monroe i Grace Kelly.

Šezdesetih su konačno noge došle u prvi plan, a bikiniji stekli ogromnu popularnost, budući da se veliki broj žena osmelio da konačno pokaže nešto više kože.

Model Twiggy tada je inspirisala ogroman broj dama da smšaju, a cenio se vretenast, gotovo dečački izgled.

Sedamdesetih to nije bilo dovoljno. Visoke standarde postavila je lepa glumica Farrah Fawcett sa zdravim i snažnim telom, koje je bilo ikona seksualne revolucije.

Žene tog vremena oblačile su se u skladu sa trendovima koje je lansirala Diane von Furstenberg, dizajnerka čuvene haljine na preklop. Iako se osamdesetih trend nastavio, moda je dobila i sportsku dimenziju, jer su časovi aerobika bili izuzetno popularni.

Devedesetih se ideal seksepila podelio na dva puta.

Na jednom su bile tanane manekenke poput Kate Moss, a na drugom lepotice bujnog poprsja poput Pamele Anderson.

Od 2000. nadalje, zvezde poput Britney Spears i Christine Aguilere nametnule su trend ravnog stomaka i plitko sečenih farmerica. Sve više mladih dama probušilo je pupak, a preplanuli izgled kože bio je obavezan.

Takođe, 2001. prvi put je na televiziji emitovana revija Victoria’s Secret veša, sa predivnim modelima koje su ženama postavili visoke standarde.

Iako je mršavost bila moderna do 2010. od te godine ponovo su se “vratile” obline, a i danas ih promovišu Beyonce, Kim i Kate Upton.

izvor: b92.net