Zamislite da vam je srculence produžni kabl sa onim Off/On prekidačem, pa svaki čas čvakćete dugmić… ili pre to čini neko drugi svojim vlažnim rukama. Konačno se o’ladite od komšije, koji vas je ignorisao dok ste sekle vene i cmizdrile na pločicama kupatila, kaaad on vas pojuri… Jer pecnula ga opsesivna-demonska opozicija Venere-Plutona (21.maj), koja ne ume da ostavi prošlost na miru.

U Kaporovoj interpretaciji: “Čitava ta stvar podsećala je na one grandiozne završetke simfonijskih dela Petra Iljiča Čajkovskog; taman kad pomislite da je stvar najzad gotova, orkestar opaljuje još jednu grmljavinu, a ljubavnici se vraćaju da još jedanput kažu jedno drugome da se više nikada neće zabavljati!“ I tako, uleti vam email sadržine »Hej, nisam ti još ovo pričao!« (Mars je brbljiv u Blizancima), a vi još bunovni, naviknuti na bajata jutra, polijete kafu po tastaturi (sapleo vam prstić retro Merkur)... Spoj struje i vode može da prouzrokuje ozbiljnu havariju, ali mini emotivni kurzschluss je ovom aspektu afrodizijak. Because every morning should begin with a heart attack! – kaže kvadrat Venere i Urana (25.maj). 

Čim nešto „ne sme“ (a šta to pa ne sme?) – ima da se proba. Ako ništa, iz inata. Roze za devojčice, plavo za dečake – zašto baš tako i KO je to smislio? „Ima da se ofarbam u zeleno! E sad neću ni kako ja hoću!“ Uran ume da bude izuzetno tvrdoglava planeta, a kvadrat je po svojoj prirodi prkosan i neliberalno (marsijanski) nastrojen. Ne nasedajte na tog pajaca. Strah od odbacivanja i emocionalnog vezivanja je prisutan, što nije neobično, ali se teško priznaje („ko priznaje, pola mu se daje“), što je glavni problemčić. Maskira se jednim nezainteresovanim i malčice arogantnim licem. Pravila se rado krše, no ponekad je to samo paravan za neumeće da se ista isprate i kada se to zaista želi. No, budimo kreativni, obrnimo sve na svoju vodenicu. Ne može? – pa „namestićemo“ da nam i ne treba.

“Biografije opterećuju! Kada postane suviše poznato, isuviše obeleženo kao imidž, možeš da budeš sigurna da se jedno lice već izlizalo od upotrebe. Čovek se, naime, hteo ili ne hteo, poistovećuje sa javnom predstavom o sebi, i počinje da se ponaša kao bronzani spomenik koji hoda. Pogledaj, na primer, značajne ljude za vreme službenog ručka! Pogledaj kako dostojanstveno žvaću, razgovaraju, odlaze u klozet, kao da čine nešto neverovatno važno. Poverovali su da su neophodni. A to, veruj mi, nije niko!”

Sloboda je od neobične važnosti.

Zahvaljujući njoj se gradi intimnost i vernost. Što smo udaljeniji – to smo bliži. {Ne kolutajte očima, logika nije svojstvena Uranu} Vremensko-prostorne distance ne smetaju, naprotiv, vrlo su poželjne zbog neizvesnosti i uzbuđenja koje nose u sebi. Kao kad ne vidite nekog dugo, pa konačno sleti na aerodrom... na ono pitanje „šta ima novo?“ ne znate ni da odgovorite. Ljubav u odsutnosti je sasvim u redu. A ponekad je i odličan safe place ili pokriće. Zapravo, hteli ili ne, kvadrat VE-UR vam neće ponuditi „regularne“ formativne odnose, naročito ne one 24/7 ili „and they lived happily ever after“. Sad smo zajedno, sve je divno & uzbudljivo (uživajte u tome)... vidimo se (možda) u budućnosti (neodređen datum), jer ko zna šta donosi jutro? Samo bez uslovljavanja i obavezivanja. Bez gušenja i neumesnih pitanja poput: „gde ćeš i sa kim ćeš, kad se vraćaš kući“. Čik probajte da spamujete sa tonom smsova ili poziva, koji su više odraz sumnji nego pažnje (ipak je tu i opozicija VE-PL, pre kvadrata). Veze se naglo formiraju, burne su, no grom ovde ume da zaluta i u koprive – kad se najmanje nadate. Lepota neizvesnosti je svakako zagarantovana: i po dobrom i po lošem. Kako nešto brzo počne, isto tako može da se sruši „preko noći“. Spremite se za oscilacije vrtoglavih uspona i padova, jer stabilnosti i statičnosti nema. 

Šta će familija ili komšije da kažu, nije toliko važno. Čak ti pogledi „ispod oka“ i „juuuu-naooopako“ komentari umeju da izazovu dodatni revolt. Alapačama treba dati bogat materijal, u maniru španske sapunice. Kad već ispiraju usta, da im ne bude dosadno – jer Uran to nikako ne podnosi. Svaki dan servirati po jedan skandalčić – taman da ne mogu da postignu da „pohvataju“ sve detalje i prepričaju. Uostalom, ni sami nećete moći. O ukusima ne treba raspravljati, kažu, a ovde su oni ekscentrični i jedinstveni. Kao takvi skreću pažnju, privlače etikete ili osude. Imate li decu? „Da, jedno i po“ – rekao bi kvadrat VE-UR. Normativnost se ne vari najbolje, niti je, ruku na srce, moguća. ALI... nismo baš ni srećni zbog ovoga. Problemičić. Čudne smo mi živuljke, a pod uticajima Venere-Urana postoji tendencija ka nadrealističkim očekivanjima od ljubavnog života. ŠTA uopšte hoćemo, koji su glavni prioriteti? Znate za onu narodnu: „ne može i jare i pare...“ – šta god odabrali, probajte da se koliko-toliko držite izbora (to je sada veliki izazov) i ne mešate pojmove (nakon izbora). 

Kvadrat Urana-Venere je u slici neslaganja/sukoba principa ove dve planete.

Teško se uspostavlja balans između želje za intimnošću i sa druge strane, slobodom; između tradicionalnih i urbanih vrednosti. Obe želje su prisutne i moraju se uskladati/zadovoljiti da bi aspekt tj. mi (pod njegovim uticajem) zaista bili srećni. Venera je u Raku: sanja o porodici i tradicionalnim vrednostima u odnosima, ima potrebu da bude zaštićena od strane partnera koji joj je roditeljski naklonjen; koji će da bdi nad njom kad je prehlađena i na kog će uvek moći da se osloni. Progresivni Uran u Ovnu je sve samo ne to. Nema taj živce za ludački pms ove Venere ili njene nesigurnosti propraćenje durenjem i ponekom dramatičnom plač seansom (njene plime/oseke emocija/stanja zavise od trčkaranja Meseca po nebu). Uranova deca „skaču po glavi“ ili pre partnerova, jer lakše mu je da usvoji tuđe čeljade (i druge boje kože...) nego da se odluči za sopstveno. U ovom aspektu, pre će da razori/poljulja porodicu nego da je napravi, a to je Veneri u Raku primarna „rak rana“, kako god izgledala.

Ketrin Hepbern, holivudska diva, je jedan idiličan primer kako funkcioniše kardinalni kvadrat Venere-Urana (sama ga je imala na osi Ovan-Jarac) na više planova, naročito jer se naš dešava kao egzaktan 25.maja kada je i egzaktan promenljivi kvadrat Marsa-Neptuna (ona je imala opoziciju MA-NE, što je u neku ruku slično). Zato ćemo se pozabaviti glavnim crtama iz njenog života koje su javnosti opšte poznate, a tiču se i naših tranzita. Sudbine poznatih mogu da posluže za pojašnjenja, a u ovom slučaju imamo dosta materijala. {Ako je nekome draže, Angelina Jolie ima VE u Raku u kvadratu sa Uranom u Vagi}

Ketrin Hepbern je odrasla u vrlo liberalnoj i kontroverznoj porodici za ono vreme, zbog čega su ih mnogi gledali sa osudom. Ako je verovati njenom komentaru, uživali su u tom preziru. Majka je bila aktivistkinja i veliki borac za ženska prava, pa je još kao devojčica učestvovala u „feminističkim“ protestima; dok se otac, poznati urolog, zalagao za informisanje javnosti o polnim bolestima, što je tada isto bila tabu tema. Njeni roditelji su bili modernih shvatanja, te su u istom duhu vaspitavali svoju decu: učili ih o slobodi govora/mišljenja, imali su prijateljski stav prema njima – što je tipični odraz kvadrata Urana-Venere (Uran je vladar njene 4.kuće: porodica). Zanimljivo je da je njihovu porodičnu kuću jedne godine uništio uragan (UR/MA 90° VE) i da su samo neposredno pre toga spasili glave. Otac nije podržao njen izbor profesije jer je u tome video prostituciju, ali ona se nije pokorila njegovoj volji. Ostala je zapamćena kao vrlo svojeglava, progresivna i slobodoumna žena, koja je prkosila društvenim kodeksima; radila šta je i kada je htela, ne obazirući se previše oko sebe. „Ako poštuješ sva pravila, propustićeš zabavu“ – govorila je. Sama Ketrin se nije ostvarila u ulozi majke. Smatrala je da je za to neophodna velika odgovornost i posvećenost za koju ona nije spremna. Sama za sebe je rekla da bi verovatno bila užasna majka, jer je u suštini svoje prirode jako sebično biće, a da je zahvaljujući nećacima nadomestila čari roditeljstva. Iako je ceo život izjavljivala da ne želi decu i brak, postoje tvrdnje da ona zapravo nije mogla da ih ima zbog tumora na jajnicima  (nakon izlaska iz bolnice se povukla, bila u depresiji neko vreme), i da je samo pokušavala da sakrije tu bolnu činjenicu govoreći da ne želi decu. Astrološki vrlo moguće, naročito zbog aspekata koje je trpela iste godine (1933). 

Svoju privatnost je vrlo ljubomorno čuvala od medija, izbegavala je intervjue, davanje autograma, imala ozbiljnu averziju od novinara, nije vodila neki specijalni društveni život (proslave, holivudski pirovi), trudila se da ne postane femme fatale, ponašala potpuno drugačije od drugih glumica... pa su je smatrali vrlo arogantnom i iskompleksiranom. Mnogo toga iz njenog ličnog života je ostalo pod velom tajne (Neptun je dosta prisutan u njenom chartu), a kako biva u tim slučajevima, kružile su razne priče čak i da je biseksualka. Iako se uranski aspekti često upletu u javnim poslovima, ne znači da to uvek godi. Uran je često izložen masi, vrlo impersonalan, ume da se prilagodi ili odudara ako to želi. U kvadratu sa Venerom neguje love-hate odnos prema javnosti, i hteo bi da bude tu i ne. Ta nedoslednost stvara nezgodacije. Ponekad i ne može da dobije ono što želi. Kvadrat je uvek Marsove prirode, nešto nije po volji (između planeta), a ona je imala MA-UR u opoziciji sa Neptunom u Raku. Npr, tokom studija se nije uklopila u društvu, nosila je hranu u svoju sobu samo da izbegne kolege tj. zajedničke obede. Ne treba da čudi zašto je Ketrin, koja je igrala bezbroj uloga/filmova, zazirala od tog medijskog eksponiranja, iako se vrlo slobodno ponašala pred svetom (Uran je slobodniji pred većim auditorijumom nego intimnim). Žena koja je nosila pantalone, oblačila se kao dečak, kao mlada šišala na muške frizure, pušila u javnosti... sve to je bilo vrlo buntovno, smelo za to vreme. Sa druge strane, naglašeni aspekti Neptuna u Raku (sa VE-UR-MA) vole da se „kriju“, a nose u sebi i dosta nesigurnosti. Tek kasnije je priznala da ne bi volela da je mediji zaborave. „Deo nje je ipak želeo da bude primećen, koliko god se ona pretvarala da to prezire“ – napisao je jedan od njenih biografa.   

Posao je bio glavna okupacija, iako se preplitao i sa njenim ljubavnim životom. Sa svojim dugogodišnjim ljubavnikom, Trejsijem, snimila je filmove koji su je proslavili. „Žena iz visokog društva, u škripcu. Spusti je na zemlju jedan čvrst momak, prostak ili neka katastrofa... izgleda da je ovaj šablon palio u svim njenim filmovima“ – rekao je jedan scenarista. Uloge koje je igrala dobrim delom su bile autobiografske: snažne, samovoljne, obrazovane, moderne i jako nezavisne – putem filma je nastavila da razvija svest o ženskim pravima, kao što je činila njena majka. Npr. čuvena komedija „Adamovo rebro“ (1949) govori o borbi za ravnopravnost polova. Spenser glumi njenog supruga, oboje su advokati, ali se njihovi stavovi mimoilaze po pitanju jednog slučaja. Ona je na strani devojke koja je u napadu ljubomore ranila muškarca, a Spenser, na njegovoj. „Filadelfijska priča“ – o problemima buržujke sa bivšim i budućim mužem – svrstana je (kasnije) u listu 100 najboljih ljubavnih klasika. Ovo su samo neke fusnote kvadrata Venere-Urana. Isti ovi aspekti dali su joj velike uspone i padove u karijeri. Iako je bila proslavljena (proglašena za najveću glumicu 20.veka), njen antiholivudski stav, neženstveno muškobanjasto ponašanje (ponekad i namerno), otpor prema medijima... učinili su da u jednom periodu bude jako omražena od strane publike i samih filmskih producenata. Uostalom i da ne dobije ulogu Skarlet O’Hare kojoj se potajno nadala. Producent joj je otvoreno rekao da nije dovoljno seksipilna za tu ulogu i da ne može da zamisli da Ret Batler trči za njom dvanaest godina. Interesantno je da su njeni najneuspeliji filmovi bili oni od najromantičnijih ljubića... jer to u VE-UR aspektu teško postoji.

Nastavak na blogu autorke  Cat - Cat's Astrology blog