Mnoge zvezde na sceni su od rane mladosti. Judy Garland kao pevačica prvi putje nastupila s dve i po godine, u trinaestoj je potpisala prvi profesionalni ugovor. Jodie Foster snimila je televizijsku reklamu za Coppertone s tri. Sestre Olsen čak i u takvoj konkurenciji su izuzetak: prvu ulogu, u humorističkoj seriji “Puna kuća”,dobile su sa samo devet meseci! Da ne bude zabune, obe su tumačile istu ulogu. Zbog gomile pravila, procedura i ograničenja po pitanju toga koliko deca smeju da rade bez pauze, autorima serije isplatilo se da angažuju bliznakinje: kad bi jedna ispunila dnevnu kvotu, zamenila bi je druga i snimanje se moglo nastaviti tempom prilagođenim odraslima. Sestre Olsen bile su pun pogodak jer su bile slatke i, što je još važnije, tihe tokom snimanja. Za kratko vreme postale su tražene glumice.

„Do osamnaeste smo non-stop radile“, kaže Ashley - „Tada smo odlučile da napravimo pauzu da bismo se posvetile obrazovanju i naša karijera u industriji zabave našla se pod znakom pitanja...

"Poslednji film koji su snimile bio je “Dan u Njujorku” iz 2004. godine. Od tada je Mary-Kate igrala u nekoliko filmova nezavisne produkcije, ali čini se da sestre čvrsto stoje iza odluke da se ne vraćaju industriji zabave. 

„Želim da radim druge stvari“,kaže Ashley - „To ne znači da me Holivud više uopšte ne zanima. Sviđa mi se kako se tamo radi, sviđaju mi se ljudi koji su u to uključeni, sviđa mi se i osećaj da je sve moguće, ali ako se ikad tamo budem vratila, više neću biti glumica.“

„To je, jednostavno, bila prava odluka“,slaže se Mary-Kate.

U glumačkom svetu prezime Olsen u poslednje vreme sve se više vezuje uz njihovu mlađu sestru, dvadesettrogodišnju Elisabeth, zvezdu u usponu koja je ulogom u filmu Martha Marcy May Marlene zadivila i publiku i filmski svet. Na crvenim tepisima Elisabeth pleni i odećom s potpisom svojih sestara, kreacijama koje Ashley i Mary-Kate dizajniraju više od deset godina, tačnije počev od 2001.

Njihov prelazak u svet dizajna nije bio neočekivan korak. „Oko nas su od detinjstva bili ljudi koji su smatrali da je važno čuti šta deca misle“, kažu, a to se odnosilo i na odeću koju su nosile na nastupima i filmskim premijerama. Budući da bi svaka nedeljno promenila barem dvadeset outfita, a još su bile deca, dizajnerska odeća „velikih“ brojeva prekrajala se za njih. S obzirom na to koliko su morale da razmišljaju o njoj, čudo je što su još uvek očarane modom...

„Nije to toliko čudo, u to vreme mnogo smo naučile. Znamo sve o oblikovanju i preoblikovanju modne siluete“, objašnjavaMary-Kate.PageBreak

Njihov brend brzo je našao put do širokih masa, ali tek kada su 2004. godine počele da studiraju u Njujorku shvatile su moć stila. U to vreme tabloidi su ih pratili u stopu i na svakoj slici izgledale su isto: spuštene glave pri izlasku iz automobila, izgubljene u slojevima naoko slučajno nabacane, prevelike odeće (pamti se njihov stilski moto „Mi smo došle iz Los Anđelesa u Njujork, a ovde je zima“) i uvek s istim aksesoarom – velikim naočarima za sunce, velikom šoljom kafe i još većom torbom. Ali kad vam ide, ide vam: čak i u takvim odevnim kombinacijama uspele su da postanu modne ikone, a njihov sveprisutni stil direktno je uticao na modne gurue od Johna Galliana do Topshopa.

Vaš stil uvek se povezivao s ekscentričnošću.Šta vi o tome mislite?
Mary-Kate: Pa, mi i jesmo ekscentrične.Nikad se ni na koga nismo ugledale,niti smo se trudile da budemo ono što nismo. Jednostavno smo se odmalena bavile svojim poslom.

Ali šta podrazumevate pod „ekscentričnošću“?
Mary-Kate: Morate biti pomalo luckasti da biste radili ono što mi radimo.

Kako biste opisali svoj stil?
Mary-Kate: Uvek sam u svojoj uniformi, crnoj boji, i uvek mi se iznova sviđaju iste stvari.

Ashley: Meni je uvek bila najvažnija udobnost. Mislim da smo u odevanju obe prilično skromne, ne trudimo se da izgledamo fatalno, niti se previše razgolićujemo.

Po tome ste poprilično posebne usvetu slavnih...
Ashley: Kakve stvari danas moraju da se rade da bi se prodali filmovi! Inače, meni je najseksi look muško odelo.

Šta vam padne na pamet kada gledate svoje stare fotke?
Ashley: Ja se smejem.

Mary-Kate: Toliko smo mršave da imam utisak da smo bile više nego što zaista jesmo. Nemamo baš prosečne ljudske proporcije.

Za koga se oblačite?
Ashley: Nosimo ono što nam se učini prikladnim za datu priliku.

Mary-Kate: Mislim da čovek krene u pogrešnom smeru onog trenutka kada počne da se oblači za nekog ili nešto. Ja doslovce ne mogu da izađem iz kuće ako mi se ne sviđa ono što nosim.

Pozajmljujete li odeću jedna drugoj?
Mary-Kate: U principu da. Svaka od nas ima, doduše, nekoliko stvari koje posesivno čuva za sebe, ali sa ostalima nema problema. Mnogo toga delimo.

PageBreak

A nakit?
Ashley: Poklanjamo ga jedna drugoj za Božić i rođendane. Osim toga, Mary-Kate je imala i neke darežljive frajere...

Mary-Kate: Ti si sad moj darežljivi frajer.

Čuvate li odeću, ili je bacate?
Ashley: Ja sve čuvam. Odeća, kombinacije koje smo nosile u video-spotovima sa šest godina, sve to ide u moje skladište. Sakupljam čak i nameštaj!

Kojom biste modnom kombinacijom mogli da iznenadite svoju okolinu?
Ashley: Ponekad avionom putujem u donjem delu trenerke.

Mary-Kate: Ja ne znam šta je pomodno,a šta nije. Ne pratim trendove i ne znam koji su vodeći komadi u sezoni. Mi ustvari uopšte nismo kul.

Sestre Olsen imaju u sebi nešto starinsko, osobinu koja je danas vrlo neobična u svetu slavnih – jednostavno znaju šta je prikladno u datom trenutku. Ne otkrivaju puno o sebi, ne pojavljuju se oskudno odevene, ne razotkrivaju se na društvenim mrežama, privatne fotke s njihovih telefona nikada nisu procurele u javnost. „Mislim da je najzdravije živeti povučeno koliko god je to moguće“, kažeMary-Kate. Takve su zapravo bile oduvek i nikada se nisu „razularile“, što se u nekim godinama često dogodi onima koji su slavni od detinjstva. „Nikada nisam osećala bunt. U stvari, najsrećnija sam bila kad sam radila“, dodajeAshley.

Podjednako su diskretne i kao modne dizajnerke. Umesto da se služe slavom za promovisanje svog brenda, one kao da daju sve od sebe da je stave u drugi plan. Kada su 2006. godine pokrenule The Row (nazvan prema londonskoj ulici Savile Row, poznatoj po radnjama koje šiju garderobu po narudžbini), želele su da izbegnu utapanje u masi brendova slavnih. „Naravno da smo znale za trend zvezda koje se koriste slavom da se oprobaju u dizajnu, ali mi smo kroz to već prošle. Mislimo da je bolji skroman pristup kakav ima na primer PhoebePhilo“, kaže Mary-Kate. Iz tog razloga s odeće koju kreiraju ne vrište njihova imena, baš kao što ih nećete videti ni u reklamnim kampanjama njihove modne kuće. „Volimo lepe stvari“, zaključuje Mary-Kate - „Ako postoji nešto što nas pokreće, to je to.“