Knjiga francuskog autora Christophera Petkanasa, pod nazivom "Loulou & Yves: The Untold Story of Loulou de La Falaise and the House of Saint Laurent" nedavno je objavljena širom sveta, otkrivajući detalje o ličnosti jedne od najintrigantnijh dama u novijoj modnoj istoriji.

Loulou je bila klasična Francukinja po mnogim parametrima, posedovala je sve ono čemu stilski priručnici pokušavaju da nas nauče: autentičan stajling, modnu odvažnost, besprekornu meru za ukus i ekstravaganciju, šik sa velikim Š, ali i šarm koji je okolinu obarao sa nogu.

Kako je sve ovo postizala sa lakoćom možda se delom krije i u njenoj genetici i zaista spektakularnom porodičnom stablu.

Možda ponajviše zaslužna za Loulouinu očaravajuću ličnost i stil, jeste njena majka Maxine Birley - jedan od najpoznatijih modela s početka 50-ih godina prošlog veka.

Maxine je rođena u odveć slavnoj britanskoj porodici, uspešnih slikara, biznismena i akademaca.

Maxinin otac Sir Oswald Birley bio je poznati slikar, čuven po portretima kraljvske porodice, dok je njena majka Rhoda Vava Mary Lecky Pike bila jedna od prvih žena koja se svojim radom na prostorima Irske i Engleske proslavila na polju pejzažne arhitekture i hortikuluture. 

Iako je Maxine prvenstveno bila poznata kao model, tokom 60-ih radila je i kao glumica i to na underground filmovima. Tokom 70-ih i 80-ih, imala je svoju redovnu kolumnu u Vogue magazinu, a pisala je o hrani, da bi kasnije izdala knjigu koja je podrazumevala skup ovih kolumni - pod nazivom "Food in Vogue", u kojoj su se nalazile i njene ilustracije.

Ipak, njeno ime ostalo je upamćeno ponajviše u modnom svetu, kako kao modela, tako i kao svojevrsne muze Else Schiaparelli. Naime, zadatak lepe Maxine bio je da svojim poreklom (i izgledom naravno) privuče bogate Engleze i tako utiče na porast prodaje Schiaparellinih modela. 

Radila je sa najslavnijim fotografima tog vremena, a čuvena je izjava Cecil Beatona, koji je za Maxine rekao sledeće "Ona je jedina istinski šik Engleskinja".

Kada vam majka fasicinira jednu Elsu Schiaparelli i Cecil Beatona, onda je verovatno mnogo jasnije zašto je njenoj ćerki pošlo za rukom da sa lakoćom očara Yves Saint Laurenta. Loulou i Yves počeli su da rade zajedno 1972., a njen posao je kako sama kaže, bio prilično neodređen.

"Nije bio uopšte određen u vezi onoga šta bih tačno trebala da radim i koja su moja zaduženja."

Njeni dnevni zadaci mogli bi se opisati kao multitasking najvišeg nivoa.

To je uključivalo različite stvari: od toga da pomogne Yvesu oko pravog izbora boje za kolekciju, preko pomaganja oko kastinga i izbora odgovarajućih modela, dizajniranja nakita i šetnje kućnog ljubimca Saint Laurentovog francuskog buldoga, Mouijoka.

Loulou je bila Yvesova desna ruka tokom tri decenije, neko ko je bio tu da doprinese idejama, iste da isproba i glavna osoba za brainstorming. Dakle, mnogo više od muze.

"Ona je šarmantna, poetična, ekstravagantna, neumerena, elegantna i sve to u jednom. Skupa mi smo lonac koji ključa. Stvari sazrevaju i rađaju se", jednom prilikom izjavio je slavni dizajner.

Ono što je u vezi Loulou takođe ušlo u legendu, bio je njen nenadmašan stil. Marame i turbani bili su njen zaštitni znak, a njen stav o odevanju bio je podjednako nonšalantan i instančan.

"Zašto da nosite samo jednu suknju, džemper, ogrlicu, ako možete četiri? Uvek sam se trudila da iskombinujem houte couture komade sa onima kupljenim na buvljaku", izjavila je jednom prilikom.

I ove nesvakidašnje kombinacje nosila je sa lakoćom na kojoj su joj savremenice zavidele, bezuspešno pokušavajući da je kopiraju.

Svojim stilom, energijom, harizmom i idejama Loulou je doprinosila kući Saint Laurent na brojnim nivoima.

"Ona je sve videla kroz rozo obojene naoačre. Ona je bila naš prozak", opisala je Loulou jedna od članica Saint Laurent tima.

Baš kao i većina talentovanih ljudi, teško opisivog, neuhvativog duha i De la Falaise je imala svoje demone i živopisnu prošlost, zahvaljujući kojoj je izgradila odveć specifičan karakter, ponajviše naglašen razoružavajućim šarmom, dovitljivošću i autentičnošću.

Loulou i njen brat Alexis rođeni su u Engleskoj, u drugom braku francuskog pisca i člana visokog društva Alaina de la Falaisea i modela Maxime Birley. 

Međutim, tokom razvoda roditelja (koji se dogodio zbog preljube njene majke koja je imala aferu sa britanskim ambasadrom), Loulou i Alexis su kao deca poslati da žive kod para u ruralnoj Francuskoj.

Prvi bliski susret sa svetom mode, buduća Saint Laurent muza imala je sa 15 godina, kada su je njena tetka, čuvena američka glumica Gloria Swanson i njen tada bliski prijatelj Andy Warhol odveli na modnu reviju u Pariz.

Upravo ovo iskustvo bilo je zaslužno za to da Loulou postane opčinjena modnim svetom, ali i da ubrzo postane deo eltnog modnog društva, što je podrazumevalo i onu ne tako lepu stranu koja neizostavno prati ovaj milje.

Naime, već tokom ranih tinejdžerskih godina Loulou je zapala u vrtlog alkohola i droge i sa svega 20 obolela od hepatitisa.

Zanimljiva je i nekolicina podataka koji se tiču njene porodice sa očeve strane.

Brat njene majke bio je Mark Birley, vlasnik nekolicine poznatih londonskih restorana i osnivač jednog od najčuvenijih klubova u Londonu "Annabel's", dostupnom isključivo ekskluzivnoj klijenteli i članovima kluba.

Dok je stariji brat Loulouing oca bio Henry de La Falaise, član artistokratskog društva, režiser, filmski producent i ratni heroj poznat po svojim brakovima sa visoko profilisanim američkim glumicama od kojih je jedna bila i Gloria Swanson.

Loulouin deda bio je francuski mačevalac Louis Gabriel de La Falaise koji je na Olimpijadi tri puta osvojio zlatnu medalju. Njena nećeka Lucie Le Bailly de La Falaise (koja je tokom 90-ih bila uspešan model) udata je za Marlona Richardsa, sina Keitha Richardsa i Anite Pallenberg.

Loulou je umrla 2011., u svojoj 63, tri godine nakon Yvesa.

Iako je nakon što se Yves 2002. godine povukao iz Saint Laurenta, Loulou takođe otišla iz modne kuće, te pokrenula sopstveni brend, ostala je upamćena isključivo kao njegova najveća muza.

Koliki je njen uticaj na čuvenog dizajnera i sam brend bio velik, možda najbolja opisuje naslov koji se pojavio u pariskim novinama povodom vesti o Loulouinoj smrti: “The second death of Yves Saint Laurent.”

Priredila: Maja Bunčić

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/