Patricia Cleveland, američki model sa zapaženim stažom u svojoj radnoj biografiji može da se pohvali da je radila sa svim zvučnim dizajnerskim imenima poput Valentina, Oscara de la Rente, Yves Saint Laurenta, Thierry Muglera, Diane von Furstenberg, Diora, kao i da se nalazila ispred objektiva slavnih fotografa kao što su Irving Penn, Steven Meisel, Richard Avedon.

Cleveland je odrasla u Njujorku, otac joj je bio saksofonista iz Švedske, a majka Amerikanka, umetnica.

"Kada sam imala 14 godina, zaustavila me jedna žena na ulici i pitala me nešto vezano za moj izgled. Imala sam obučenu mini suknju i kišni mantil, kosu sam vezala u visoki rep. Ta dama je bila jedna od urednica u magazinu Vogue i pozvala me da dođem u redakciju. Već tada sam shvatila da dobro odevena osoba može mnoga vrata da otvori."

Bilo je to kasnih 60-ih kada je Pet potpisala za jednu od najjačih agencija - Ford Models.

Na jednom od razgovora sa osnivačem agencije Eileen Ford, Pat je prošla kroz vrlo neprijatan razgovor u kom joj je Fordova naglasila kako ju je primila u agenciju samo jer ju je preporučio fotograf i dizajner Oleg Cassini, inače suprug tadašnje holivudske zvezde Gene Tierney.

67- godišnja lepotica je pokazala kasnije da su te tvrdnje netačne postajući veoma tražena i uspešna. Najzapaženiji uspeh doživela je upravo tokom šezdesetih i sedamdesetih godina 20. veka, a čak ju je dugogodišnji urednik američkog Voguea Andre Leon Talley u svojoj knjizi nazvao "prvim crnim supermodelom".

Američki Vogue bio je jedan od prvih koji je lansirao Pat u svet supermodela još na početku 70-ih, kao i agencija "Essence", koja je želela reklamu za prvi sjaj za usne za crnkinje ali Pat je bila nezadovoljna položajem crnaca i crnkinja u modnoj industriji pa je napustila posao u Americi i počela da radi u Evropi.

"Veoma me je nerviralo to što sam gledala kako odbijaju na kastinzima crne devojke, koje njima nisu bile dovoljno dobre. Ali nekad bi vas odbili jer im niste bili dovoljno tamni, crni. Ja sam samo želela da me slikaju, bez obzira na to koje sam boje."

Nakon odlaska u Evropu gde ju je poslala njena nova agencija Wilhemina, Pat se tamo povezala sa modelima kao što su Dona Jordan i umetnicima poput Salvadora Dalija i Andy Warhola.

Iako se kasnije posle malo boljeg položaja crnaca vratila u rodnu zemlju (fotografisana je za naslovnu stranu Vogue 1974.), u Evropi je nastavila da radi sa velikim dizajnerima - isticale su se saradnje sa Karlom Lagerfeldom koji je tada bio kreativni direktor brenda Chloe.

Na sledećoj strani pročitajte nastavak priče o neobičnoj Pat:

PageBreak

"Karl i ostali Evropljani su imali potpuno drugačiju kulturu. Otišli smo u Pariz u kom smo pokazivali našu boju kože kao paunovi rep. Moj prijatelj Karl Lagerfeld mi je pokazao kako se živi. On me je edukovao, naučio me koja se viljuška za šta koristi, kada treba da se pojavite na nekom događaju, a kada je pristojno da se ode sa njega. On je bio naš vodič.

O današnjoj modi i njenim tendencijama, slavna manekenka kaže: "Moda se promenila. Danas smo smeli da menjamo naša mišljenja, te i našu garderobu."

Pat koja se zabavljala svojevremeno sa Mick Jagerom te sa njim često posećivala noćne klubove, a posebno Studio 54, tokom osamdesetih je napravila pauzu u karijeri, te se posvetila deci i porodici.

U svet modelinga vratila se tokom devedesetih, ali tako što je otvorila svoju agenciju, počela da učestvuje kao sudija u emisiji America's Next Top Model,  i napisala knjigu Walking with the Muses: A Memoir.

Njena ćerka Anna Cleveland van Ravenstein, nastavila je da ide majčinim stopama, izabravši profesiju modela.

Pat ima svoje jako mišljenje o današnjem modelingu: "Dugo su devojke izgledala veoma mršavo, kao štapovi, izmoreno. Primetila sam da se sada mnoge stvari menjaju, mlade devojke doživljavaju svoj procvat, jer shvataju - da, ja sam žena i mogu da izgledam kako želim."

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/