Naslovna | Lifestyle | Elle ličnosti | Veliki intervju sa Armanijem: Da biste uspeli, neophodno je razmišljati izvan okvira

Veliki intervju sa Armanijem: Da biste uspeli, neophodno je razmišljati izvan okvira

foto: Profimedia

U intimnom razgovoru za Elle, veliki majstor italijanske mode, Giorgio Armani, otkrio je Adriani di Lello kada je naškrabao orla za Emporio, kako se snalazi u digitalnom dobu, zbog čega je hronično neraspoložen, koliko mu smeta uspeh i zašto glupi ljudi ne mogu biti elegantni.

Kada se rodio Emporio, bili ste optuživani za populistički naziv. Danas, međutim, imamo fenomen mode za sve?

Namerno sam to uradio jer sam želeo da napravim alternativu onome što nude velike radnje. Želeo sam da stvorim nov, revolucionaran koncept koji bi  pritom bio i novčano pristupačniji širem krugu ljudi. Jer je, po mom mišljenju, svet to zahtevao. 

Odakle potiče ideja za logo u obliku orla? 

To se dogodilo na zahtev Sergia Galeottija (njegov bliski saradnik i desna ruka). Pričao sam telefonom, a on je ušao i tražio mi da osmislim logo. Sa slušalicom u jednoj ruci i olovkom u drugoj, počeo sam da škrabam. Iz tih škrabotina rodio se orao. On je za mene predstavljao simbol uzdizanja, nečega što leti visoko, ali ipak ne previsoko. Nisam hteo da Emporio bude nepristupačna marka. 

Jeste li vi uspevali da letite na tim velikim visinama? 

Rekao bih da jesam. Poznat sam, uradio sam dobar posao, ljudi me i dalje zaustavljaju na ulici. Idol sam mladih, a stariji me poštuju. 

A privatno? 

Privatno sutra počinjem da letim visoko... 

Šta mislite o globalizaciji? 

Teško je ignorisati globalizaciju u ovom jako malom svetu, gde su granice sve tanje. Rekao bih da sam za. Nekada je i naš posao bio drugačiji. Zatvoren u krugovima mušterija iz visokih društvenih slojeva. Sada su se granice proširile u beskonačnost, posebno zahvaljujući internetu. 

Na šta ste najponosniji, kad je reč o Emporiu?

Pre nekog vremena, sociolozi i stručnjaci za marketing sastavili su listu predmeta koji najbolje reprezentuju dvadeseti vek. Među njima se nalazi i naša bomber jakna sa jasno vidljivim orlom na leđima. Tu jaknu nosili su momci i devojke iz različitih krajeva sveta i socijalnih miljea... Širila je granice, a to je i bila moja namera. Eto, to mi je pričinilo veliko zadovoljstvo. 

Zbog čega ste odlučili da proširite poslovanje i na London? 

- London je centar globalne kulture i velika svetska pozornica. Između ostalih, sarađivaću i sa British Fashion Councilom i najboljim studentima modnih škola na izradi kolekcije inspirisanom sa tri Emporio komada koji su postali ikone, a biće puštena u prodaju u prolećnoj sezoni 2018. godine. 

Volite li da radite sa mladima? 

Uvek pratim šta rade mladi ljudi, čak i dok šetam ulicom. Volim da ih slušam i posmatram, zato što imaju drugačiji pogled na svet od nas. To me ponekad iritira i zabrine, ali me navede i na razmišljanje. Imaju sva prava da budu mladi i inovativni, ali treba biti pažljiv i ne davati previše prostora neostvarivim idejama. 

Da li smatrate da su neposlušni? 

Vidim njihove razne gluposti i autoglorifikacije. Da, možda su zaboravili šta je poslušnost. Lično, cenim stidljivost i sposobnost da budeš veran osobi ili ideji. 

Verujete li da je digitalna era, u kojoj svako može da izbije u prvi plan, podstakla takvo ponašanje? 

Da, to je zaista, zaista zastrašujuće... 

Šta mislite o onima koji se predstavljaju kao buntovnici? 

Tu je često u reč o zbiru nezbrojivog. 

Ko je po vašem mišljenju pravi buntovnik? 

Donald Trump. 

A vi? 

Ovo može da zvuči ohrabrujuće: Uvek sam išao u suprotnom smeru od većine i ono što je definisano kao „trend“ uvek sam odbacivao. Moj posao rodio se iz jedne radikalne ideje sa predlogom koji je bio potpuno suprotan onome što je bio šablon za većinu. Da biste uspeli, neophodno je razmišljati izvan okvira. Dakle, da, smatram sebe buntovnikom, pripadnikom jedne tihe, ali čvrste pobune. 

Da li vam uspeh škodi? 

Potpuni sam zatvorenik svog uspeha, kao i moji saradnici i to je razlog zbog kojeg sam u deset ujutru već neraspoložen, a vraćam se kući s posla u osam uveče još goreg raspoloženja. Zbog čega? Zato što me ne zadovoljava skoro ništa. Uvek sam u potrazi za boljim. 

Šta tražite u idealnom saradniku? 

Sposobnost da me iznenadi. Iznenađenje donosi dosta rizika...

Nastavak na stranama: 1 2 »

KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...

NAJČITANJE