Horst P. Horst, kralj modne fotografije je “zarobio“ neke od najlegendarnijih ličnosti 20. veka. Uprkos njegovoj velikoj popularnosti, mnogo više znamo o njegovim klasičnim fotografijama koje su predmet beskrajne studije, pohvala i komentara. Ipak Horst nam je pružio i serije manje poznatih aktova, kojima nas je naveo i podstakao na duboka sentimentalna i duhovna razmišljanja.

(Više od mode i fotografije: 10 najkompleksnijih modnih snimanja na svetu)

U ranim 1950-im, radeći u Vogue studiu stvorio je niz karakterističnih fotografija koje se u mnogome razlikuju od njegovog prethodnog izraza. Na Horstov rad je uticao niz pravaca- od antičke umetnosti do Bauhaus dizajna i nadrealizma. Ponekad su njegovi radovi bili eksplicitni- kao što je zajednički projektat sa Salvadorom Dalijem i Žan Mišel Frankom, dok se nekada ta eksciplitnost mogla primetiti u stilu i strukturi njegovog rada. Jedan od karakterističnih primera je serija muškog akta prikazana na izložbi u Parizu 1953. U njoj su postavljeni modeli osvetljeni kako bi se istakla njihova muskulatura i evocirala klasična skulptura, kojoj se Horst toliko divio. Muški aktovi su izvanredni. Oni nose sva obeležja klasične renesansne umetnosti sa naglaskom na idealizovano ljudsko telo, uz korišćenje svetlosti i senke kako bi se stvorio skulptoralni efekat.

(Tom Selby: Modni kaleidoskop)

"Horst prerađuje obline ljudkog tela kao inertnu glinu i formira osmišljena dekorativna obličja. Svaki gest njegovih modela je isplaniran, svaka linija je strogo kontrolisana i usaglašena sa slikanom celinom. Neki pokreti izgledaju prirodno i nemarno iako su detaljno prostudirani, a drugi koji inače ne postoje su jednostavno umetnikovo otkriće kao Volterova izreka o bogu ( Volter jer rekao da Bog stvarno i ne postoji opet bi ga neko izmislio)…" Mehemed  Agha (umetnički direktor Voga)

Švedska lepotica Liza Fonsagrives je njegova najpoznatija muza. Ona je bila instruktorka plesa kada je Horst uradio prve test snimke sa njom u Vogue studiu. Ugledajući se na njega, provela je mnogo sati proučavajući slike i skulpture u Luvru kako bi poboljšala svoje veštine kao model. Horst je posebno vole njene izražajne ruke a u njenom telu je pronašao savršenstvo. Ona je bila ta koja je pozirala za većinu njegovih aktova.

(Pogledajte fotografije koje pozivaju na redefinisanje lepote)

Govoreći o svom dugu prema Horstu, rekla je: „Postala sam model, jer me je napravio jedinstvenom.“ Njih dvoje su ostali prijatelji sve do njene smrti 1992. godine.

Tekst: Kristina Milošev (Blog)

Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>http: //www.viber.com/ellesrbija