Naslovna | Lepota | Ishrana & Fitnes | Soulfood alarm: Zašto treba što pre da počnete da konzumirate chia seme

Soulfood alarm: Zašto treba što pre da počnete da konzumirate chia seme

foto: Thinkstock

Chia seme je najnovija superfood hrana o kojoj svi pračaju! Ovo lekovito seme mnogi definišu kao “magičnu” semenku, namirnicu koja čini mala čudesa unutar našeg organizma. U čemu je tajna, otkriva Elle specijalno za vas...

Šta je chia seme?

Verujemo da veliki broj vas nikada nije čuo za ovo seme, iako ono postoji već nekoliko hiljada godina. Asteci prvi spominju chia seme kao osnovnu hranu koju su koristili u sklopu religijskih obreda ali i medicinske svrhe.

Koje su osnovne beneficije chia semena?

Chia je biljka najbogatija s Omega 3 masnim kiselinama, proteinom i vlaknima, a takođe sadrži značajan broj vitamina, minerala i antioksidansa. Chia seme je odlično za regeneraciju kože, ali i sagorevanje masti, jača organizam i pozitivno utiče na organe za varenje. Nutricionisti se slažu da je chia seme jedno od najboljih koje možete da konzumirate ukoliko se osećate slabo, bez energije jer utuče na rad mišića, i oslobađa energiju u vašem telu pa ga često koriste sportisti. Ovo seme sadrži i 37 % prehrambrenih vlakana koji podstiču rad creva. Dijete, odnosno striktna ishrana bazirana na konzumiranju ovog semena se pokazala sjajnom kao prevencija od raka debelog creva.

Zbog čega je chia seme dobro za kožu, kosu i nokte?

Chia seme sadrži i Omega 6 masne kiseline, antioksidante (samo jedan gram Chia semena bogatiji je antioksidantima čak četiri puta više od svežih borovnica) i proteine koji su i te kako bitni za zdravlje kože. Studije su pokazale da konzumiranje chia semena takođe utiče na zdravlje kose i noktiju shodno činjenici da je chia veliki izvor proteina (20%) koje telo mora konstantno da ima ne bi li odražavao i štitio koren dlake, odnosno noktiju koji su i napravljeni od proteina keratina.  

Da li može da pomogne u gubitku kilograma?

Konzumiranje chia semenki utiče na smanjenje apetita, ubrzava rad metabolizma, i aktivira glukogen koji je i te kako bitan za sagorevanje masti.

Koliko semenki je potrebno pojesti da bismo videli dejstvo?

Kašika chia semenki na dan se preporučuje, i ne više od toga jer chia sadrži dosta vlakna koji mogu da preopterete sve koji imaju senzitivan stomak.

Kako možemo da konzumiramo chiu?

Chia seme je vrlo blagog i prijatnog ukusa, a najjednostavniji način je da semenke izblendujete za neki smoothie, ili da ih stavite u neku vitaminsku, laganu salatu, a možete ih jesti i same. Trik je potopiti ih na 15 minuta u vodu, taman da narastu  do veličine koja je 10 puta veća od njihove uobičajne. Kao i sa ovsenom kašom, što je seme veće, pre će vaš stomak osloboditi hormone koji će vas "obavestiti" da ste puni. Ovo seme kada se potopi u kokosovo mleko i izblenduje sa bademom, ananasom postaje jedna vrlo ukusna a pritom zdrava poslastica.  


KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...

NAJČITANJE