Naslovna | Lepota | Ishrana & Fitnes | Naučno dokazano: Najbolja vežba za ravan i čvrst stomak

Naučno dokazano: Najbolja vežba za ravan i čvrst stomak

Foto: Profimedia

Ok, više zaista nema odlaganja, ovo je još jedan veliki bust za motivaciju i kraj izgovoru: krećem sa treningom od sutra, sledeće nedelje, meseca. Sada!

Ravan i čvrst stomak nije samo estetski privlačan, već  i pokazatelj dobrog zdravlja, jer je upravo stomak centar tela te je, između ostalog, zajedno s leđnim mišićima zaslužan za pravilno držanje. A put do isklesanog stomaka sada je i zvanično lakši, jer je naučno dokazano koja je vežba najbolja za jačanje ovih mišića.

Naslage masnog tkiva na stomaku nisu samo neprivlačne, već i izuzetno nezdrave jer se nakupljaju u abdominalnoj šupljini te okružuju nekoliko važnih organa. Zato su naučnici postavili sebi zadatak da istraže kako određene vrste vežbi utiču na skidanje centimetara sa stomaka i struka. 

U studiji objavljenoj u časopisu "Journal of Sports Medicine and Physical Fitness" ispitanici su nedeljno izvodili četiri različite vežbe. Jedna grupa ispitanika izvodila je četiri statične kardiovežbe i vežbe snage, dok je druga grupa izvodila dve statične vežbe i dva intervalna treninga visokog intenziteta. 

Naučnici su došli do zaključka da je intervalni trening visokog intenziteta najbolji za ravan i čvrst stomak.

Grupa ispitanika koja je izvodila intervalni trening visokog intenziteta ne samo da je izgubila više telesne težine sveukupno nego i više centimetara u struku, te značajno više masnog tkiva s područja stomaka u poređenju sa grupom koja je radila statičke vežbe u teretani.

Uz to, ispitanici koji su mršavili uz intervalni trening visokog intenziteta osetili su poboljšanje krvotoka i respiratornog sistema. 

Naučnici zaključuju da je najveći plus intervalnog treninga visokog intenziteta u tome što se izvode kratke i intenzivne vežbe, pri čemu telo radi do krajnjih granica, te se tako pospešuje razgradnja "najtvrdoglavijeg" masnog tkiva - onog sa stomaka. 

U videu pogledajte (i isprobajte) intervalni trening visokog intenziteta od osam različitih vežbi koji traje 10 minuta i 40 sekundi.

Izvor: Zadovoljna.hr


KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...

NAJČITANJE