Loše stanje kože može se popraviti, ružna šminka korigovati, oštećena kosa iseći, čak će se i pare bačene na pogrešne kozmetičke proizvode ponovo zaraditi, ali izgubljeno vreme na posmatranja beskorisnih kozmetičkih informacija i savete nikada se ne može nadoknaditi, a pogrešna „znanja“ još teže ispraviti. Ljudi uglavnom prate beauty blogere zato što su lepi, znaju besprekorno da se našminkaju, uvek imaju da pokažu neki novi proizvod ili su im stranice pune atraktivnih fotografija. Ali, malo pratilaca zapita se koliko je sve to korisno? Naime, odakle to da krema kojom su svi opsednuti na vama nema učinak?

Šta je sa omiljenim puderom beauty zajednice koji na vama posle nekoliko sati bukvalno nestaje ili zašto se „magična“ maskara topi? Možda je vaša koža prosto takva, kao i koža vaše drugarice, možda niste dovoljno savršeni ili je caka u tome da je savet koji ste dobili ustvari beskoristan… Stoga se, kada budete konzumirali beauty blogove, sledeći put obavezno zapitajte koliko tu zaista ima nešto „za uvideti, shvatiti i naučiti“ ili je to samo još jedna reklama, predstavljena na dosta perfidan način. Stoga, obavezno procenite da li vaš voljeni bloger ispunjava makar dve od sledećih nekoliko navedenih stavki, te ako je odgovor da, „otplavite ga”. 

- Više od 90 odsto proizvoda koje predstavlja „obožava“, a i kada kritikuje nešto, oseća se velika doza zadrške i ograđivanja. Ovo jednostavno nije realno. Pre svega, prisetite se svojih iskustava sa kozmetičkim proizvodima i sve će vam biti jasno. Nemoguće je da neko voli sve proizvode i nemoguće je da su svi dobri. A ako nešto nekom i ne odgovara, zašto to ne reći otvoreno ili čak pokazati sliku neželjenog dejstva?  

- Nakon godina korišćenja svih tih kozmetičkih proizvoda, među kojima ima najviše popularnih mass brendova, on/ona i dalje ima problematičniju kožu od većine ljudi koje poznajete.

- Za opisivanje proizvoda uglavnom koristi emocije i / ili subjektivne izjave (ljubav, obožavanje, OMFG) i granično seksualne zvuke (vrisku i uzdahe). To bukvalno ne znači ništa! Banalno je, te nije relevantno mišljenje odrasle osobe koje se temelji na bilo čemu što je nije krucijalno za potrošača. 

- Ako ona ili on ne zna, zbunjuje se i / ili pogrešno predstavlja osnovne činjenice o proizvodu (sam naziv, ime brenda, ključne sastojke ...) ili kada kaže „ovo nije važno“ i „za detalje ću postaviti link ispod slike/videa“. To je jasan pokazatelj količine napora i vremena koje je osoba posvetila analizi proizvoda.

- Odbija da prihvati naučne osnove hemije i fizike kao što su fotoaktivnost, oksidacija ili potencijalna iritacija svih mirisa i esencijalnih ulja. Činjenice se mogu zavijati ovako ili onako, ali su i dalje tu, zovu se - sila prirode i odradiće svoje.

- Ako dobija poklone radi reklame, posećuje kozmetičke kuće i sarađuje sa brendovima. Veza koja je ovde uspostavljena vrlo je jasna. Treba samo napraviti paralelu i zapitati se da li biste verovali osobi da je u pitanju ovakvo ponašanje lekara, finansijske konsultacije, pravni saveti ili bilo šta drugo što se može okarakterisati kao potencijalni sukob interesa. 

- Pravi recenzije ili slika iste proizvode na svakih šest meseci, samo drugačijim redosledom i u drugoj kompoziciji. Znači li to da je reč o kraju kozmetičke industrije ili osoba nije kupila ili probala ništa novo mesecima? 

- Provodite sate gledajući kanale ili čitajući njihove blogove, ali još niste sigurni za kakvu negu kože bi trebalo da se opredelite, koju kremu da kupite, čime da skinete šminku ili negujete zonu kože oko oka... To znači da niste dobili nikakva osnovna znanja i veštine o tome šta znači biti osvešćen potrošač i koji su pravi proizvodi za vas, nego da ste samo gledali neki drugačiji vid marketinga istih proizvoda koje gledate na televiziji ili pak samopromociju zanimljive osobe.

Tekst: Mladen Antonijević Priljeva

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/