Adina Grigore, osnivač 'all-natural' linije za negu kože S.W. Basics of Brooklyn, nutricionista i autor knjige 'Skin Cleanse: The Simple, All-Natural Program for Clear, Calm, Happy Skin' nam daje odgovore na ova pitanja.

Prirodno (natural): Generalno znači da su barem neki prirodni sastojci uključeni u sastav proizvoda, ali i da proizvod može biti 'etiketiran' kao prirodni, i ako sadrži čak do 30% sintetičkih sastojaka. Dobro obratite pažnju na etiketu i vidite koji se proizvodi ističu. Ako u većini slučajeva vidite laboratorijske sastojke (ethyl acetate, nitrocellulose, red #11, itd.), a od prirodnih jedva da ima išta spomenuto pri kraju - to znači da proizvod teško da je prirodan. 

Organsko (organic): Upotreba reči 'organsko' je veoma česta ovih dana. Zakonski, znači da je brand ili sastojak sertifikovan od strane nadležnih organa za organski proizvod ( u Americi, USDA). Trebalo bi da vidite prateći logo, koji ovo potvrđuje; u tom slučaju, to znači da je navedeni sastojak (ili skoro 100% sastojaka u organskom proizvodu) uzgajan i obrađivan pod veoma strogim pravilima čistoce, bez pesticida i đubriva, i apsolutno ne sadrži nijedan od genetski modifikovanih sastojaka.

Netoksično (non-toxic): U poslednje vreme, često viđeno na proizvodima, ali u principu, u pitanju je marketinški trik. Kada kompanije tvrde da su njihovi proizvodi netoksični uglavnom znači da izostavljaju sastojke koji su etiketirani kao otrovni i koji štetno deluju na zdravlje. Savršen primer su ftalati (phthalates) koji se uglavnom nalaze u šamponima i regeneratorima za kosu i omogućavaju jedinstvenu konzistentnost i tečnost.

Hipoalergijsko (hypoallergenic): Proizvodi sa ovom etiketom tvrde da izazivaju manje neželjenih reakcija od svojih konkurenata. "Svaki proizvod moze biti označen ovom rečju. To ne znači bas mnogo." kaze Adriana Grigore.

Tekst: Branslava Lazin