Naslovna | Elle tim | Šta je sve potrebno za rad na modnom portalu i kako funkcioniše Elle.rs?

Šta je sve potrebno za rad na modnom portalu i kako funkcioniše Elle.rs?

foto: Aleksandar Mijailović

Saznajte sve što vas zanima u vezi vašeg omiljenog sajta...

Marija Mićanović, crvenokosa dama iza bloga "Lete laste" ugostila je našu web urednicu - Anu Dodig. Sa Anom koja je deo digitalnog sveta Elle-a već četiri godine, od koje je dve na mestu urednika, Marija je razgovarala o tome kako funkcioniše Elle.rs, šta je potrebno da biste postali deo digitalne redakcije i kako izgleda njena svakodnevica.

Mi vam u nastavku prenosimo kompletan intervju...

1. Kako izgleda jedan (modni) dan urednice Ane Dodig?

Izgleda prilično intenzivno! Ali počinje muzikom! Bez nje u pozadini nezamislivo mi je da funkcionišem na poslu, te prvo što uradim (naravno, nakon paljenja kompa) je uključivanje radija. Po mogućstvu, sistem podižem osamdesetim. Tek tad mogu da se posvetim poslu. Prvih sat vremena mi skoro uvek ode na mejlove, pregled stranih i domaćih izvora (da ne promaknu glavne vesti!) i raspodelu posla između mojih cura, Kristine i Maje. Nakon toga već mogu malo da predahnem, skoknem po kafu i posvetim se pisanju tekstova, s jednim okom na inboks, analitiku i društvene mreže Elle Srbije, koje takođe uređuje digital redakcija. Pored mene je, ipak, uvek jedan notes sa dnevnim stavkama koje kako završim, samo štikliram!

2. Kada su modni događaji, fešen vikovi, promocije – kako stižeš, jer znamo posao ne može da trpi ;)?

Trudim se da se odazovem na svaki poziv i da ispratim većinu modnih dešavanja kod nas. Srećom, takvi događaji se još uvek, mahom, najviše dešavaju u večernjim časovima pa posao ne trpi. Ako me ipak kojim slučajem nema, to najpre znači da sam iz zdravstvenih razloga sprečena, jer smatram da je dužnost novinara, koji rade za modne portale, da imaju konstantni kontakt sa dizajnerima, manifestacijama, muzejima ne bi li informacije kao i dobre, kreativne priče stigle do čitalaca.

3. Mnogo mladih devojaka dolazi u tvoju redakciji zbog prakse – mnoge su zadovoljne, ali neke su i razočarane. Šta tvoje iskustvo govori, gde je kamen spoticanja za osobe koje žele da se bave web novinarstvom? Šta je ono što ih najviše razočara?

Moda sama po sebi jeste kreativna, maštovita i inspirativna, ali kada je u pitanju modno novinarstvo ona se deli na kreativan print koji nudi terenski rad, snimanja editorijala i prostor da svoje tesktove oplemenite, produbite. Web je, s druge strane, prilično statičan, a intenzivan, brz. Ne da vam prostora da predahnete jer od vas traži da u što kraćem roku i formatu prenesete vest, određenu temu. Tako da se većina praktikanata razočara kada shvati da mora da sedi šest sati za kompjuterom i piše o modi bez direktnog dodira s njom. Takođe, mnogi koji dođu na web praksu uvereni su kako će samo da pišu o modi. Da, mi jesmo modni magazin, ali veliki deo našeg sadržaja čini lifestyle koji podrazumeva tekstove o putovanjima, enterijeru, filmovima, kulturnim dešavanjima, životima poznatih. Kada raskrste s tim, opuste se i shvate da su na praksi, a ne na prijemnom ispitu za Fakultet primenjenih, retko ko ima problem ili ode razočaran.

4. Šta na sajtu koji ti vodiš nikad nećemo naći?

Sport, crnu hroniku i vesti koje se tiču domaćih folk zvezda.

5. Gde i kada se povlači granica između tvojih interesovanja i stavljanja interesa brenda u prvi plan?

Brend uvek mora da bude na prvom mestu. Tu nema nikakve dileme. Svi znaju šta je Elle i koje teme i ljude on predstavlja. Ja kao urednik imam slobodu da predstavim neku temu ili osobu koja se meni lično dopada, ali samo i jedino pod uslovom da time na narušavam brend, odnosno pišem o ljudima koji bi se inače našli u Elle-u.

Nastavak na stranama: 1 2 »

KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...

NAJČITANJE